Блогрол
Постинг
14.08.2014 17:27 -
Нови ДДС правила за доставките на телекомуникационни, радио, телевизионни и електронни услуги на данъчно незадължени лица в ЕС
Автор: bibgroup
Категория: Бизнес
Прочетен: 1512 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 14.08.2014 18:02
Прочетен: 1512 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 14.08.2014 18:02
От 01 януари 2015 г. влизат в сила нови ДДС правила за доставките на телекомуникационни, радио, телевизионни и електронни услуги на данъчно незадължени лица в ЕС (напр. физически лица, публични институции). Те ще бъдат обект на облагане с ДДС в страната, където потребителят е установен, има постоянен адрес или обичайно пребивава.
Към настоящия момент тези доставки се облагат в държавата, където е установен доставчикът. Очаква се новите правила да имат значително въздействие върху ценовите политики и маржа на печалба на доставчиците. За да приложат правилната ДДС ставка, доставчиците ще трябва да съберат информация, необходима им да определят местоположението на техните клиенти. В допълнение, според новите пра-вила, доставчиците ще трябва да се регистрират за ДДС цели и да плащат данъка в различните държави от ЕС, където имат клиенти. За да се избегнат подобни административни затруднения, се предвижда възможност за регистрация в страната по установяване. Подаването на заявления за тази регистрация следва да бъде възможно от 01.10.2014 г.
Кои ще бъдат засегнати?
Всички компании, които предлагат телекомуникационни, радио, телевизионни и услуги по електронен път на данъчно незадължени лица, местни за ЕС. Клиентите, които купуват такива услуги, също биха могли да бъдат засегнати от различните нива на це-нообразуване. Промените биха могли да засегнат не само компании, които предоставят директно такива услуги, но и посредниците по веригата до крайния потребител.
Ето част от услугите влизащи в обхвата:
• Фиксирани и мобилни телефонни услуги • Интернет достъп • Доставка на игри за мобилни телефони • Радио и телевизионни програми, предавани чрез оператор или през интернет • Аудиотекстови услуги • Доставка на софтуер и актуализации • Доставка на софтуерни приложения • Доставка на музика, филми, картинки, текст и информация • Отдалечена поддръжка на приложения • Доставка, свързана с уеб сайт, уеб хостинг • Доставка на онлайн курсове • Факс, телеграф и телекс • Гласова поща • Пренасочване на разговори • Електронни аукциони.
Какво следва да се направи?
Компаниите трябва да прегледат съществуващите договори и услугите, които предлагат, за да оценят въздействието, което новите ДДС правила биха оказали върху дейността им. Компаниите ще трябва да започнат да се подготвят за промените като анализират техния ефект, преразгледат ценовите си стратегии и се подготвят за новите изисквания по отно-шение на отчетността. Освен това те ще трябва да бъдат в състояние да определят мястото, където техните клиенти са установени, имат постоянен адрес или обичайно пребивават. Поради тази причина те следва да решат каква информация ще събират от техните клиенти и как тази информация да бъде съхранявана.
Към настоящия момент тези доставки се облагат в държавата, където е установен доставчикът. Очаква се новите правила да имат значително въздействие върху ценовите политики и маржа на печалба на доставчиците. За да приложат правилната ДДС ставка, доставчиците ще трябва да съберат информация, необходима им да определят местоположението на техните клиенти. В допълнение, според новите пра-вила, доставчиците ще трябва да се регистрират за ДДС цели и да плащат данъка в различните държави от ЕС, където имат клиенти. За да се избегнат подобни административни затруднения, се предвижда възможност за регистрация в страната по установяване. Подаването на заявления за тази регистрация следва да бъде възможно от 01.10.2014 г.
Кои ще бъдат засегнати?
Всички компании, които предлагат телекомуникационни, радио, телевизионни и услуги по електронен път на данъчно незадължени лица, местни за ЕС. Клиентите, които купуват такива услуги, също биха могли да бъдат засегнати от различните нива на це-нообразуване. Промените биха могли да засегнат не само компании, които предоставят директно такива услуги, но и посредниците по веригата до крайния потребител.
Ето част от услугите влизащи в обхвата:
• Фиксирани и мобилни телефонни услуги • Интернет достъп • Доставка на игри за мобилни телефони • Радио и телевизионни програми, предавани чрез оператор или през интернет • Аудиотекстови услуги • Доставка на софтуер и актуализации • Доставка на софтуерни приложения • Доставка на музика, филми, картинки, текст и информация • Отдалечена поддръжка на приложения • Доставка, свързана с уеб сайт, уеб хостинг • Доставка на онлайн курсове • Факс, телеграф и телекс • Гласова поща • Пренасочване на разговори • Електронни аукциони.
Какво следва да се направи?
Компаниите трябва да прегледат съществуващите договори и услугите, които предлагат, за да оценят въздействието, което новите ДДС правила биха оказали върху дейността им. Компаниите ще трябва да започнат да се подготвят за промените като анализират техния ефект, преразгледат ценовите си стратегии и се подготвят за новите изисквания по отно-шение на отчетността. Освен това те ще трябва да бъдат в състояние да определят мястото, където техните клиенти са установени, имат постоянен адрес или обичайно пребивават. Поради тази причина те следва да решат каква информация ще събират от техните клиенти и как тази информация да бъде съхранявана.
Гергов реже 40% от bTV до Нова година
Путин критикува радио "Ехо Москви&q...
НАЙ-ГОРЕЩАТА СВЕТОВНА НОВИНА
Путин критикува радио "Ехо Москви&q...
НАЙ-ГОРЕЩАТА СВЕТОВНА НОВИНА
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари